• Psychofizjologia widzenia: działania wizualne badające możliwość poszerzenie percepcji przestrzeni, badanie wpływu oświetlenia na subiektywny odbiór barw; opis wrażeń barwnych jako przeżyć, wpływ percepcji na interpretację obrazu, obiektu, rzeczywistości itp.
• Biodesign jako analiza funkcjonalności i ergonomii wzorów i obiektów pozyskanych z natury
• Działania wizualne włączające percepcje innych zmysłów, w tym zmysł słuchu, dotyku i zmysł poczucia przestrzeni
• Design jako odpowiedź na potrzeby estetyczne i psychiczne człowieka
• Design jako nowa „sztuka”
• Naukowe aspekty procesu twórczego: granica sztuki i projektowania, projektowanie konceptualne, funkcjonalizm, relacja człowiek-przedmiot
• Książka i jej relacja z mediami elektronicznymi: korelacja formy i treści książki – medium jako przekaz, liberatura
• Zagadnienia kryzysu funkcjonalizmu (minimalizm, maksymalizm, ornament, funkcje nieutylitarne)
• Semantyka designu (obiekt, przedmiot, wzór, znak, krój)
• Hybrydowość projektowania (demarkacja dziedzin designu i jej negowanie)
• Design krytyczny i eksperymentalny
• Środki współczesnego kształtowania przestrzeni: technologia, natura, sztuka i ich wzajemne relacje (wpływ na poszczególne fazy procesu projektowego oraz efekt końcowy)
• Poszukiwanie nowych funkcji, materiałów, technologii, mechanizmów odniesieniu do przestrzeni obiektów, produktów
• Łączenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych z technikami tradycyjnymi, nie zapominając o artystycznym charakterze pracy projektanta
• Zagadnienia komunikacji wizualnej: obraz, znak, informacja, medium
• Design medyczny, w tym wspomagający terapię osób niepełnosprawnych
• Design zrównoważony ekologicznie, projektowanie dla gospodarki w cyklu zamkniętym, model design build studio w edukacji, projektowanie dla lokalnych społeczności, projekty konsultowane społecznie, open source, projektowanie uniwersalne
• Projektowanie dla osób starszych
• Projektowanie dla dzieci ((rozwój małej i dużej motoryki)
• Projektowanie wnętrz: publicznych i mieszkalnych, mebli unikatowych, oświetlenia
• Projektowanie wystaw (scenografia muzealnicza jako forma narracji; wystawa w formie filmu, film w formie wystawy; projekt wystawy w formie filmu dokumentalnego; web documentary jako forma ekspozycji muzealnej; projektowanie wystaw crossmedialnych; ruch ciała jako forma percepcji wystawy; ergonomia ekspozycji muzealnych)
W latach 1968–73 studiowała na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby w Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu (obecnie UA). W roku 1973 z wyróżnieniem obroniła dyplom z malarstwa, z aneksem z tkaniny u profesor Magdaleny Abakanowicz. W latach 1979/80 studiowała w Wyższej Szkole Sztuk Stosowanych w Wiedniu. Współtworzyła krakowską Galerię BB.
Zajmuje się również działalnością kuratorską. Wielokrotnie współpracowała z Galerią In Zabo w Norymberdze i Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. Jest członkiem Rady Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju.
Jest autorką kilkunastu wystaw indywidualnych; od 1973 roku uczestniczyła w około 250 wystawach zbiorowych. Za swoje prace otrzymała nagrody i wyróżnienia: m.in. Grand Prix na ConsumentART w Norymberdze (1993), III (2003), II (2006) i II (2012), nagrodę w Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Książki (Warszawa). Jej prace znajdują się w zbiorach: Centralnego Muzeum Włókiennictwa, PATIO Centrum Sztuki w Łodzi, Muzeum Okręgowego w Gorzowie Wielkopolskim, Savaria Museum w Szombathely na Węgrzech, Stołecznym Biurze Wystaw Artystycznych (SBWA) w Warszawie, zbiorach miasta Rauma w Finlandii, Cook Collection w Chicago oraz Musee Jean-Lurcat et de la Tapiserie Contemporaine w Angers (Francja).
Urodzona w 1980 r. Absolwentka Wydziału Architektury Wnętrz, Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom z wyróżnieniem i medalem ASP w pracowni prof. Andrzeja Głowackiego w 2004 roku. Stopień doktora sztuk plastycznych w dyscyplinie sztuki projektowe w 2014 (praca doktorska, pod kier. dr hab. Joanny Kubicz, na wydziale AW, ASP w Krakowie). Działaniami związanymi z kreowaniem przestrzeni, architekturą wnętrz, szeroko pojętym designem, oraz dydaktyką zajmuje się od skończenia studiów w 2004 r.
Do projektowania podchodzi w sposób multidysyplinarny. Poddaje redefinicji pojęcia związane z prywatnością, poczuciem komfortu, bezpieczeństwa, poszerzeniem percepcji. W swojej pracy stara się łączyć nowoczesne rozwiązania technologiczne z technikami tradycyjnymi, a działania artystyczne – rzeźba, malarstwo, grafika – stale towarzyszą jej w procesie projektowym, będąc inspiracją, formą ekspresji, czy w końcu stając się integralnym elementem projektowanej przestrzeni, czy obiektu.
Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie w 1996 r. na Wydziale Architektury Wnętrz. W 2011 roku uzyskała stopień doktora habilitowanego na Wydziale Szkła i Ceramiki ASP we Wrocławiu przedstawiając instalację szklanych obiektów świecących, pt. „Parawany światła, Supraporta, Kałuże św. Tomasza”.
Zajmuje się instalacjami obiektów świecących oraz rzeźbą świetlną. Projektuje i wykonuje lampy unikatowe z wykorzystaniem szkła formowanego metodą fusingu i slampingu oraz z innych materiałów. Prowadzi warsztaty dla studentów poszerzające percepcję światła i przestrzeni.
Studiowała na ASP w Krakowie (dyplom 2001) i na Elisava, Universitat Pompeu Fabra w Barcelonie. Doktorat na Wydziale Architektury Wnętrz ASP w Krakowie (2013). Od 2002 roku związana z Londynem, gdzie pracowała dla wielu uznanych studiów projektowych m.in. Universaldesignstudio/BarberOsgerby i MRJ Rundell Associates. W latach 2008–9 współpracowała z międzynarodowymi biurami brandingowymi, Landor w Dubaju i Fitch w Singapurze, jako konsultant designu.
Współzałożycielka LATALAdesign, studia specjalizującego się w projektach dla przestrzeni publicznej: obiektów, mebli, instalacji, wystaw, wnętrz i scenografii. Jest współautorką (wraz z Jackiem Paździorem) wielu projektów interdyscyplinarnych, odnoszących się do interakcji społecznej. Jej projekty były realizowane m.in. w Muzeum Narodowym w Krakowie, Mont des Arts w Brukseli, Bunkrze Sztuki, Manggha, Goldex Poldex. Od 2012 współpracuje również z teatrem (z reżyserką Igą Gańczarczyk), tworząc przestrzenie do spektakli (wystawiane w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Łaźni Nowej, Bunkrze Sztuki w Krakowie). Wykłada na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Studiował na ASP w Krakowie (dyplom 2004) i w ESAG w Paryżu. Doktorat z wzornictwa na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie (2010). Projektant 2 i 3 D. W latach 2004-11 lat wokalista i autor tekstów zespołu math rockowego Maria Celeste. Poza tym jako artysta jest twórcą instalacji i krótkich form wideo.
W latach 2004-2009 prowadził projekt The POOR Life, w ramach, którego powstało kilkadziesiąt prototypów przedmiotów codziennego użytku pokazywanych na dziesiątkach wystaw w kraju i zagranicą. W tym na 6 wystawach indywidualnych. Po ukończeniu projektu POOR rozpoczął działalność para architektoniczną – Pararch, której celem jest eksplorowanie problemu domu, schronu i noclegu. Ostatnio zajął się produkcją i dystrybucją swoich projektów przyjmując w tym celu nazwę Poorex.
Obecnie zatrudniony na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz na Akademii Sztuki w Szczecinie. Mieszka w Wieliczce.
Absolwent Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie, oraz doktorant Środowiskowych Studiów Doktoranckich rodzimej uczelni. Projektant produktu, współpracujący z wieloma biurami projektowymi jak i zakładami produkcyjnymi. W jego dorobku znajdują się m.in. sprzęty gospodarstwa domowego, projekty dla branży motoryzacyjnej, oprawy oświetleniowe, meble czy zabawki.
Project manager w firmie PLEO Design oraz trener wzornictwa w PLEO Skills. Realizował szkolenia mi.in. zakresu projektowania produktu oraz metodyki „Design Thinking” dla studentów Wydziału Zarządzania, kierunku Marketing i Komunikacja Rynkowa na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
W Katedrze Wzornictwa i Projektowania Wizualnego Uniwersytetu Pedagogicznego, zatrudniony od 2011 roku. Prowadzi zajęcia z projektowania produktu, komputerowych technik wspomagania projektowania oraz rysunku prezentacyjnego. Pełni funkcję opiekuna Koła Naukowego Studentów Wzornictwa „PROTOTYP”.
Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych krakowskiej ASP (dyplom magisterski w Katedrze Projektowania Ergonomicznego). Studia podyplomowe odbyła w École nationale supérieure de création industrielle – Les Ateliers w Paryżu. Stypendystka rządu francuskiego oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Praktykowała w paryskich biurach projektowych (m. in. Studio Chabaud Lévêque).
W 2008 roku założyła w Krakowie studio projektowe Malwina Antoniszczak, realizujące projekty wzornicze, cross medialne i scenograficzne w Polsce i za granicą, dla między innymi: Muzeum Narodowego w Krakowie, Instytutu Adama Mickiewicza, Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, Muzeum Etnograficznego w Krakowie, Galerii Bunkier Sztuki w Krakowie, Muzeum Techniki i Przemysłu w Warszawie, Kunstmuseum Mülheim an der Ruhr, Horace Richter Gallery Tel Awiw, Emigranternas Hus Göteborg. Publikuje w kwartalniku projektowym 2plus3d. Wystawiała na: ArtBoom Festival Kraków 2010, Designers Days Paryż 2007, Design Pl Warszawa 2006, Biennale Internationale Design Saint-Etienne 2004, Italian design on Tour – Polish designers selection Warszawa 2003, Humantec Salone Internationale du Meuble Mediolan 2003.
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Licencjat z Projektowania Form Przemysłowych na kierunku Wzornictwo (2012) oraz magister Projektowania Mebli i Elementów Wyposażenia Wnętrz na kierunku Architektura Wnętrz (2014). Współorganizatorka Festiwalu Mappingu 3D w Tychach (2011–2013).
Uczestniczyła w wystawach na Zamku Cieszyn, Galerii Schody, Bunkrze Sztuki, Pałacu Sztuki i Pawilonie Wyspiańskiego w Krakowie. Brała udział między innymi w projekcie modernizacji pociągów dla PKP Intercity w ramach projektu ,,Wzorowe Śląskie”, warsztatach projektowych ,,Re.kreacja”, ,,Nowa Przestrzeń Po-mosty kulturowe”. Współpracuje z firmą 3DKreator specjalizującą się w technologii druku 3D oraz zajmuje się projektowaniem wnętrz, malarstwem, grafiką i działaniami audiowizualnymi.
Urodzonay w Krakowie, projektantka i artystka. Doktorantka na Wydziale Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Dyplom magisterski w roku 2009 pt. „Wspomaganie porodu naturalnego; Otoczenie kobiety rodzącej”, zrealizowany w Katedrze Projektowania Ergonomicznego, pod kierownictwem prof. Czesławy Frejlich został wyróżniony wśród najlepszych dyplomów projektowych 2008/9 wg czasopisma ,,2+3D”.
W 2012 wygrana w Ogólnopolskim Konkursie ,,Student wynalazca” organizowanym przez Politechnikę Świętokrzyską. Jedna z pięciu równorzędnych głównych wygranych – wyjazd na targi wynalazczości w Genewie 40 Międzynarodowa Wystawa Wynalazczości w Genewie, zloty medal w kategorii medycznej. W tym samym roku udział w wystawach pt. ,,Babski dizajn. C’est la vie” organizowanej przez Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie. W 2009 roku udział i organizacja wystawy pt. „HEJ! NOW KRAKÓW” w ramach III Międzynarodowego Festiwalu Design’u w Łodzi.
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydziału Architektury Wnętrz. Stypendystka Ecole Supérieure d’Arts Graphiques et Architecture Intérieure w Paryżu na kierunku Architektura wnętrz. Uczestniczka dwóch edycji Warsztatów Projektowania Ubioru pod opieką projektantki Ireny Lafferrerie. W roku 2007 zaprojektowała własną kolekcję ubrań z dzianiny dla krakowskiej firmy Fama. W latach 2007 oraz 2009 jej projekty zostały wyróżnione w międzynarodowym konkursie HETTICH International Design Award, w których wzięła udział pod kierunkiem prof. Jerzego Swałtka oraz dr. Marka Błażuckiego w pracowni Mebla. Nagrodzone projekty to uchwyt meblowy oraz mebel przyszłości. W latach 2010–2014 współpracowała z czołową polską projektantką Renatą Kalarus w METAFORMIE.
Od roku 2010 razem z Piotrem Nogą współtworzy zespół projektowy, który zajmuje się projektowaniem wnętrz prywatnych, wnętrz użyteczności publicznej, mebli i wystaw. Aktualnie wykłada na kierunku Wzornictwo na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Projektantka wzornictwa przemysłowego i design manager. Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych na krakowskiej ASP i studiów podyplomowych Total Design Management, organizowanych przez IWP oraz warszawską Szkołę Biznesu. Doświadczenia zbierała również studiując w LAMK, Institute of Design w Finlandii. Nagrodzona m.in. stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Fundacji Sapere Auso, wyróżnieniem Graduation Projects 2012 dla najlepszych projektów dyplomowych krajów Grupy Wyszehradzkiej. Finalistka konkursu Young Design, kierowanego do młodych projektantów o największym potencjale do współpracy z przemysłem. Jej projekty uczestniczyły w wielu wystawach m.in. w Polsce, Szwajcarii, Berlinie, Czechach, Słowacji. Realizowała projekty dla firm i instytucji, zarówno indywidualnie jak i zespołowo, wspierając je w zakresie tworzenia nowych produktów.
Obecnie prowadzi studio wzornictwa przemysłowego METODESIGN.studio (www.metodesign.pl), realizując projekty m.in.: urządzeń pomiarowych i laboratoryjnych, środków transportu, mebli, sprzętu domowego. Ceni metodyczne podejście do projektowania, które pozwala na osiągnięcie w określonym czasie wymiernych rezultatów.
Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych oraz Otwartej Pracowni Projektowania Ubioru ASP w Krakowie. Zajmuje się projektowaniem na pograniczu sztuki i designu, wykorzystując różne media do przekazania swoich idei (obiekt, instalacja, ubiór, grafika). Interesuje się metodyką projektowania oraz designem odpowiedzialnym społecznie.
Lureatka konkursów: Make me! Łódz Design Festival 2011 oraz Najlepsze Dyplomy Projektowe 2010/2011 magazynu 2+3D. Uczestniczka wystaw: Zawód projektant. Świadomość i działanie, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie; Babski dizajn. Domowe wynalazki w rękach kobiet, Muzeum Polskie, Zamek w Rapperswilu, Rapperswil, Szwajcaria oraz Zamek Cieszyn; Graduation projects IN ACTION, DMY International Design Festival, Berlin; Najlepsze Dyplomy Projektowe 2010/2011 magazynu 2+3D, Zamek Cieszyn; Make me! Łódz Design Festival; Poziom 2.0 podczas konferencji Kultura 2.0, Narodowy Instytut Audiowizualny, Warszawa; Mindware. Technologie dialogu, Warsztaty Kultury, Lublin.
Projektant i architekt urodzony w Krakowie. Ukończył Wydział Form Przemysłowych i Wydział Architektury Wnętrz na krakowskiej ASP. Studiował architekturę w londyńskiej AA School of Architecture. Związany z kwartalnikiem projektowym 2+3D, gdzie zajmuje się krytyką dizajnu i architektury.
Obecnie wykłada na kierunku Wzornictwo na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Studiowała na Wydziale Form Przemysłowych krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych i na VSVU w Bratysławie (2008–2014). Dyplom obroniła w Pracowni Rozwoju Nowego Produktu pod kierunkiem prof. ASP Marka Liskiewicza. Finalistka międzynarodowego konkursu projektowego make me! (2013, 2014). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso (2013). Laureatka Wzorowe Śląskie Design Silesia, w ramach którego współprojektowała wnętrza wagonów pasażerskich PKP Intercity dla Vis systems (2012). Wyróżnienie na konkursie Design by Innowacyjna Wielkopolska podczas Światowych Dni Innowacji (2013). Doświadczenie zdobywała w krakowskim studio Triada Design i niemieckim Puls Produkt Design w Darmstadt. Współorganizatorka cyklu wystaw Design w Zbiorniku w Galerii Bunkier Sztuki w Krakowie (2012).
Jej projekty charakteryzują się interdyscyplinarnością. Zajmuje się m.in. projektowaniem wystaw i produktów seryjnych. Współpracowała z: Zamek Cieszyn, Ergo Design, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Dobroteka, Kler, Noveto, Forest.
Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie i Wydziału Inżynierii Mechanicznej UTP w Bydgoszczy. Jej projekty były prezentowane na wielu wystawach w kraju i zagranicą, m.in.: Berlin DMY 2013, Dutch Design Week 2015, czy Gdynia Design Days 2019. Laureatka prestiżowych konkursów m.in.: Graduation Project 2014, wraz z zespołem Husarska Design Studio zdobyła nagrodę Instytutu Wzornictwa Przemysłowego „Dobry Wzór 2018” w kategorii moda i akcesoria za torbę do wózka dziecięcego MAGSY. Uhonorowana dyplomem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie za pracę dyplomową wykonaną pod kierunkiem prof. Marii Dziedzic.
Projektantka produktu. Współpracowała z biurem projektowym Husarska Design Studio, Centrum Designu w Gdyni i Pomorskim Parkiem Naukowo-Technologicznym.
Właścicielka i założycielka marki tove, która oferuje autorskie produkty do wyposażenia wnętrz, oraz marki Zarośle, która oscyluje wokół stylu slow life, oferując naturalne kosmetyki, i ekologiczne produkty z płatków róży damasceńskiej z własnej plantacji. Pod szyldem Zarośle prowadzi również otwartą pracownię artystyczną na krakowskim Kazimierzu, gdzie cyklicznie organizuje warsztaty twórcze dla dorosłych.
Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, na specjalizacji projektowanie produktu.
Od tego czasu współtworzy markę NIE/BO DESIGN zajmującą się projektowaniem oraz produkcją. Pracowała jako projektant odzieży dla jednej z największych międzynarodowych marek. Projektuje meble, akcesoria do wnętrz, dla dzieci oraz zwierząt.
Ma doświadczenie we wdrażaniu produktów na rynek m.in. meble do Centrum Kongresowego w Krakowie, produkty NIE/BO DESIGN, produkty dla obwarzanek.
Jej prace pokazywane były m.in.
• Zamek w Cieszynie,
• Galeria Schody,
• Rondo sztuki,
• Łodzi Design,
• na wystawach w Berlinie
• wraz z marką NIE/BO DESIGN/ na wielu targach w Polsce i za granicą.
Lubi sport i spacery z psem, w wolnych chwilach prowadzi zajęcia projektowe z dziećmi.