Komunikacja audiowizualna – tworzenie i badanie przekazów medialnych
Studia przygotowują przyszłych pracowników instytucji, które w swojej działalności wykorzystują różne formy komunikacji społecznej (reklamę, PR, kampanie społeczne) oraz instytucji badawczych, które zajmują się analizą zawartości i treści przekazów audiowizualnych (telewizji, radia, internetu). Studia adresowane są zatem przede wszystkim do przyszłych i obecnych pracowników agencji reklamowych, wizerunkowych, kreatywnych, instytucji samorządowych, pozarządowych (stowarzyszeń, fundacji), instytucji pożytku publicznego, dziennikarzy w mediach społecznościowych, badaczy mediów. Zapraszamy także wszystkich tych, którzy chcą pogłębić zarówno swoją wiedzę, jak i umiejętności w zakresie szeroko rozumianej komunikacji audiowizualnej. Studia rozwijają również kompetencje niezbędne w pracy nauczyciela w zakresie kompleksowego wykorzystania nowych mediów.
Uczestnicy studiów mają do dyspozycji 4 bloki tematyczne o łącznej liczbie 300 godzin zajęć:
A. przedmioty podstawowe, w ramach których studenci zgłębiają najważniejsze zagadnienia
dotyczące współczesnych problemów społecznych, zapoznają się z najważniejszymi teoriami socjologicznymi i koncepcjami kultury, analizą i tworzeniem dyskursu oraz socjologicznymi aspektami języka,
B. przedmioty kierunkowe, w ramach których studenci zapoznają się z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi form i środków masowego komunikowania, socjologicznymi aspektami internetu oraz podstawami marketingu, kreowania wizerunku instytucji i autoprezentacji w procesie komunikacji,
C. badania medioznawcze: w ramach tego bloku studenci poznają etapy procesu badawczego oraz uczą się zastosowania w praktyce metod badania prasy, fotografii, filmu oraz ich społecznego odbioru przy wykorzystaniu technologii informatycznych (aplikacji do badań jakościowych i ilościowych),
D. warsztat twórcy tekstów audiowizualnych: w ramach tego bloku przedmiotów studenci mają okazję poznać warsztat grafika tworzącego projekty medialne z wykorzystaniem techniki fotograficznej i filmowej, przy wykorzystaniu najnowszej technologii do edycji obrazu i animacji.
Studia kończą się przygotowanym przez uczestnika projektem kampanii społecznej, do której
studenci samodzielnie przygotowują materiały audiowizualne.